ME Karlovy Vary - KLAKSON!

Výlet do Karlových Varů byl bezva. Cesta tam byla rychlá i s prohlídkou Malé Strany (však teď nejde o čůrání - vidíte velká písmena). Hoďka a třičtvrtě v Praze - bezpečnou jízdou,  Sejr je mi svědkem (jeli jsme ve čtyři ráno a silnice byla jako v Severní Koreji - prázdná).

Prahou jsem to vzal pěkně po nábřeží až na Klárov a hned vedle Strejch zámeckejch schodů, jak o nich pěkně zpíval pan Hašler, na Malou Stranu. Cedule jsou z Malostranskýho náměstí do Nerudovky dvě jako tele, že tam nesmí ani cyklisti, ale to není nic na Evise. Když slíbil výlet s výkladem, tak to musí být se vším všudy. Taky by těch pražáků neubylo. Vyjeli jsme zákazama až na Pohořelec a otočili se ještě na Loretánském náměstí. Tam už byly zákazy v modré barvě a to je pouze pro chodce, tak jsem řekl dost a jelo se okolo Bilé hory na Vary.

Tam cesta utekla jako manželka ochlasty s dětma a byli jsme staďáku. Bylo to pěkně nalajnované a připravené ke hraní. Probíhaly poslední úpravy. Ty samozřejmě dělala reprezentační děvčata, za to reprezentační chlapci seděli pod střechami protože poprchávalo. V areálu byl otevřený takový nemastný kiosek s mastnýma věcma pro děti. Jak říkám: „Pes by to nežral!“ Přesto tam byla stále fronta. Kdepak jako dříve: klobásy a točák z udírny, játra na roštu a makrely zlatavé jako snubní prstýnky!

Děckám se již tradičně vysvětlilo, kde a jak si najdou svoje zápasy, kdy hrají a ony se o vše staraly dle řádu samotné. Zahaprovalo mně jenom půjčování klíčů od dodávky, kde se nějak podělalo dálkové ovládání a zamykání, tak nezbylo, než pokaždé obejít auto a zajistit všechny dveře. U pořadatelů byl velice málo slyšet amplion a tak se někdy stalo malé nedorozumění. My strach o děti mít nemuseli. Z tribuny dle šátečků v barvách repre je bylo vidět na míle daleko. Škoda, že jsem je nabízel pro celou halu asi po dvaceti kačkách za kus, ale nesešlo se to s manažery podniku. Možná by se na tom vydělalo více než na vstupném a všichni by byli na fandění jednotní. To neva  - jednotní byli Svitaváci a tak snad příště …

Papání v internátní jídelně i ubytování na nedalekém hotelu bylo dobré a děti tradičně nezlobily. Jenom jim byla v hale dlouhá chvíle a tak se honily tam-zpět, že jsme byli rádi, že se nic nestalo. Jako bubeníci jsme si zafandili jako o život. Robin i ostatní rowdies se dali ždímat. Samozřejmě s naší halou se to nedá srovnat. U nás když zazpíváme tak se lidi přidají. Tady to zaniklo a je slyšet pouze rytmus bicích. Hala přišla o hit soustředění „Stará baba jede s marcipánem“ (text je slíbený na výslovné přání s prosbou po mailu k Elvisovi). Přesto si myslím, že jsme pomohli i našim pískotem na stále simulující Portugalce, kde ve vypjaté koncovce dostali co proto. Únava byla z dlouhého dne veliká jak u šoférů, tak u bubeníků přijeduvších vlakem., kde asi zažili mnoho legrace. O tom Vám jistě napíšou také.

Druhý den bylo vše dle plánu. Vítězství dětí, medaile, vítězství našich, dobrá restaurace Ventura Pub s šikovnou obsluhou a bezva jídlem. Koleno z kapra sice neměli, zato z vepřové svině,  která chtěla konkurovat hrochovi ... bylo jako dort! Kaňkou na vysvědčení byly dvě věci: stále troubící klakson u dodávky a taxikář. To první opravil Zdenek. Počínal si jako automechanik s maturitou. Velkým nožem uřízl kabely od zlořečeného výrobku.  Horší byl pokoutný taxikář s dodávkou. Normálně se na nás vybodl kůli lepšímu kšeftu a tak jsme přetáhli pevně danou večerku. Jak ho potkáme příště, tak mu z dodávky ve Varech uděláme vohejbačku na cihly … Byli jsme opravdu rozzlobení a to spraví pouze vitamíny na spaní  R.U.M.  Zabraly u Melise tak rychle, že byl trošku ťumpachovej a ani neviděl elvisovo „skočení“ (to dělá vždy, když jde spát a někdy se povede a je docela prdelní).

Pondělní dopoledne bylo ve znamení velkého výletu po Karlových Varech. Začalo se posilněním na tržnici. Kluci šli do jídelny v márketu a já sám do malé restaurace co měla mít byfé. Nemohl jsem se smát když mi uvnitř vysvětlovali, kde se může kouřit a kde zase ne, jak hlásá náš protikuřácký zákon. Bylo to naprosto jedno kde jste si stoupli či sedli a jestli si zapálíte nebo ne. Z ranní pohody mne vytrhl nějaký chlapík, co si přede mě stoupl se slovy jestli se mnou může mluvit. Začal jsem hledat v ledvince dvacku a on povidá: „Vás znám! Byl jste včera i předevčírem na staďáku Slávie!“  Byla to pravda, ale jak jsem se mu mohl zalíbit zrovinka JÁ na Barevném volejbale ze sta trenérů a tisíce dětí, co tam v tom mumraji byli. Vysvětlení mně podal spolusedící nefachčenko popíjející od rána čistou. Ten člověk měl na starosti kamerový systém na jmenovaném stadionu. Škoda, příjde o práci, protože místo umělky, co na ní hrály děti, bude nějaký hotel, panelák či co parádního. Po rozjímání jsem zaběhl za hodujícími bubeníky do protější jídelny. K snídani vdechl jednu dívčí touhu! (španělský ptáček pozn.red.). a jelo se na Vyhlídku.

Ani jsme nějak nekontrolovali  zda ještě stále platí lístky z Minivolejbalu na městskou dopravu a byli jsme na panoramatech Varů. Dolů jsme seběhli k vřídlům, kde se točila známá scéna z filmu Vrchní, prchní, obešli jsme kolonádu. Viděli hotel PUPP a kávu za stopade a jeli zase zpět. Schválně jsem v městské žvanil nesmysly typu, že jsou Vary pro kardiaky a že vznikly z toho jak skočil pes honící jelena do horkého vřídla. No a narazili jsme naší výřečností na pěknou paní v letech a ta nám celou cestu přednášela, co je kde zajímavého. Tu herna z hlubokého míru, tam vilka, kterou kolaudoval Putin atd. Bylo to příjemné a paní s náma omládla. No jasně, po deseti zastávkách byla o 10 let mladší. Ty vogo, vždyť já nahoře v článku psal jako starej dědek (kdepak jako dříve - fuj, půjdu se projet městskou ve Varech). I princip léčby nám vysvětlila. Voda se musí pít ihned z vřídla. Horka je pro ty co mají průjmy a studenější naopak co mají zácpy (voda je stejná jen jiné teploty – k sedmdesáti stupňům na řídké případy a ke čtyřiceti stupňům na to když, to nejde). Vikin měl asi hodinu odtočenou vodu z vřídla v teplotě asi 25°C,  tak jsem nějak nedělal hrdinu i když jsem měl žízeň.  Hotel byl daleko a ne že by bylo ve Varech málo zeleně a taky cizé prostření – no zkrátka jsem se nenapil!

Cesta zpět po prohraném zápase s Rusem byla také zápasem. Silnice byla celkem zasekaná a každý chtěl být brzo doma. I já chtěl být brzo doma. Jenže přichází zpráva, že je potřeba dodávku dovézt na místo zapůjčení a to je další hodina cesty tam zpět. Nenadávám, jen si v duchu připravuji bajku s vysvětlením pro majitele, jak umíme vylepšit auto, aby už nikdy nezatroubilo …

Bubeníci u vřídla - dle otevřených úst jsou zde někteří poprvé!

Vřídlo je schopné vytrysknout do výšky 12 m. Za minutu tak z podzemí dostane 2000 l horké vody a 5000 l oxidu uhličitého.